Förberedelser

Nu har vi kommit igång med lite fysikövningar på vovvarna. Främst Bilbo. Han ska ställas ut den 2 Februari i Veda, och behöver bli lite fastare i ryggen. Har varit så svårt och veta hur man ska gå till väga och inte belasta honom för hårt. Han är ju bara 5 månader! Det jag i alla fall har kommit igång med är långpromenader där dem får gå i skritt och ligga på i linan i trav i snön och får pulsa lite. Sedan så har jag passat på att träna balansen på diverse stenar, bänkar och allt som kan tänkas gå på i Mariebergsskogen. Så har vi också kommit i gång och simmat på Urre Burr. Fick lära mig att när de har simmat i 3 min. så har de ungefär gått tre km. Vi simmar i en halvtimme med pauser i mellan åt, så det blir ungefär 3 mil! 
 
Det har inte blivit någon ringträning över huvudtaget för Bilbos del. Vi har mest gått i skogen och låtit honom ligga på medan jag gömmer mig och använder mitt unika ljud för att få upp manken på honom. Pratade med min arbetskollega  som också har schäfer. Hon berättade att de nästan enbart kör skogsträning med sina hundar. Deras hundar har ju aldrig haft problem med att gå inne i ringen, så förhoppningsvis kan han sköta sig lite. Vi kommer dock prova ringträna honom också. Så det inte blir allt för konstigt för honom när han kommer till Veda. 
 
Har kikat lite på systemkameror på nätet och är lite sugen på denna: 
 
 
 
 
 



Den har ju fått bra i rescensioner så jag hoppas att det kan vara en bra och passande kamera för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0