Vistelse i Danmark och DM/VM uttagning i Herning

Så befinner jag mig numera i Danmark hemma hos Kennel Houen för en kort tid. Resan gick bra trots att vi hade två hundar med som var nyfikna på allt innanför färjan! Min mamma och kära storasyster Maria hängde med som sällskap och bärhjälp. De stannade bara över dagen och åkte sedan hemmåt fram mot kvällen.

Dagen efter så tog vi oss ner till Herning som arrangerade DM/VM-uttagning i två dagar. Två riktigt trevliga dagar blev det med hyfsat bra väder. Här i Danmark är det redan fritt från snö och vår i luften, härligt!

Generellt sett så fanns de inte riktigt så många ekipage som gjorde någon "wow-effekt" på mig tyvärr. De få som gjorde var b.la. Claus Eljertsen med Asbis Enzo (en i från gänget jag tränar med) som genomförde ett mycket, mycket flott lydnadsprogram, och dessutom det bästa som gjordes på uttagningen med 97 poäng. I skyddsdelen gjorde han också ett mycket bra jobb i från sig med 94 poäng. En annan hund som imponerade var Studsdals Milo som gjorde ett mycket bra arbete i skyddsdelen och fick 99 poäng (uttagningens bästa skyddsarbete). Niels Jørgen Nielsen och Dennis Houen gjorde som vanligt ett bra jobb att agera som figuranter under dagen.

Nästa uttagning är det min och Carlas tur!
Här finner ni resultatlistan ifrån uttagningen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0