Nya hundägare!

På tisdag blir vi nya hundägare och det är första gången jag tar mig an en mindre ras, men det ska nog gå bra. Många "ojar" sig och lyfter på ögonbrynet när jag nämner att vi ska ha en Jack Russel. De är ju såklart väldigt kända för att vara en tuff ras, och det är jag fullt medveten om. Blir ändå uppriktigt sur över just de ovannämda reaktionerna hos folk. Dels tar jag själv mig illa vid och uppfattar det som att folk inte tror att jag skulle ha kunskaperna nog att kunna ta hand om en sån hund. Jag har ändå varit delaktig i både Isas (mamma till valparna) och schäfrarnas utveckling och uppfostran. Har absolut inte märkt någon skillnad på en Jack Russel eller en Schäfer. Det är ändå lika mycket ansvar, tid och träning som man får lägga ned på om man skulle välja en annan hundras. Ingen är bättre eller sämre enligt mig. Det är oftast inte dåliga hundar man har med att göra utan dåliga hundägare. 
 
Nog om dettta. Förhoppningsvis ska jag inte jobba på tisdag, för då ska vi åka till Kil hos veterinären Werner Schaudt kl. 17.00 och få valparna besiktade. När det är färdigt får vi hem henne till Kvarnberget!
 
Har ju också förberett med en liten cykelkorg som jag köpte på jobbet.
 
 
Fin va? Måste bara köpa en pakethållare som jag får montera fram på cyklen för att få fast korgen. Denise ska få följa med mig på jobbet på Onsdag. Det ska blir oerhört spännande och se vad hon säger till det! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0