Nya tag

Ja nu blir det nya tag med bloggen. Ibland hamnar jag lite i en svacka med bloggandet. Tycker ju det är roligast att fota och lägga upp fina kvalitetsbilder, men saknar en bra kamera. Har ni något tips på en bra kamera för ett förnuftigt pris så kommentera! 

Jag har varit en dålig matte som inte har tränat fullt så mycket som jag velat med mina hundar. Bästa tiden är ju egentligen när det dem är små och är som mest läroaktiga. Sedan så har jag inget körkort ännu, vilket stoppar mig lite. Jag har inte möjligheten att kunna åka på en lämplig plats/till klubben och träna med dem. Tråkigaste tiden på året också, vintern förstör lite och det blir mörkt fort. När jag bodde i Danmark blev jag bra bortskämd och fick möjligheten att vara delaktig i ett team som tränade 2-3 ggr i veckan. Innehöll 4 väldigt duktiga figuranter som kunde kritisera och ge råd om min träning. Nu står jag ensammen på egna ben, vilket inte är bra. Är det något jag lärt mig så är IPO en teamsport. Hade kanske önskat att det fanns folk man kunde träna oftare med. Så ursäkter finns det alltid, men nu måste jag komma igång! Om jag så ska stå ensammen. Det finns mycket jag kan träna själv och jag har egentligen gjort det förut. Så jag får stå ut tills jag kan hitta en bra och seriös grupp som kan tänka sig att träna ihop med mig. 

Så ser det ut och jag kommer försöka att informera lite mer hur det går för mig och mina hundar framöver. 

BRB!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0