Efterlängtade valpar!

För ca tre veckor sedan så fick vår avelstik Houen Iliana 4 valpar (1 hane, 3 tikar). Hanen hon blev parad med är Tormenstorps Devin. Tyvärr så klarade sig inte hanen så nu är det bara tre jättefina tjejer i valplådan hemma i Väse. Inte nog med det! Lilla Jack Russell tiken Isa fick hela 6 valpar (2 tikar och 4 hanar) en vecka senare. Vi har varit ut ett par ggr i veckan jag och Christopher för att snosa och följa utvecklingen hos bebisarna. Jag har ju alltid varit så förtjust i vår lilla Isa och har bestämt mig för att jag ska ha en utav tikarna i den här kullen. Ska bli så roligt att äntligen få hem en liten valp! Har dock inte lagt undan planerna för att få hem en schäfervalp också. Kommer vara lite hemlighetsfull med detta ett tag tills valparna är födda. Nu är det i alla fall full planering på att köpa hem hundgrejer och försöka komma på ett bra namn till lillfisen vi ska få hem. Detta är en D-kull och det här med att komma på ett fint tiknamn på D är inte det lättaste. Så nu vill jag ha Er hjälp till att hitta ett riktigt passande namn! Dolly skulle varit ett alternativ, men en i familjekretsen har en hund som heter så redan och blev därmed uteslutet. Dagny och Dilba har jag också i tankarna! Ja ja, jag hinner nog ändra mig 100 ggr innan jag bestämt mig.


Kommentarer
Postat av: Rickard

Att hitta på hundnamn... finns det något roligare? :) Är själv uppe i 30 A4-sidor fördelat på kullbokstav och kön samt rangordnade efter preferens.

Några förslag: Dixie, Diana, Daisy, Debra, Dora, Daphne, Diva, Demi, Dina, Daira, Darla etc.


Lycka till med valpen! :)

Svar: Tack för namnförslagen Rickard! :)
Martina Höglund

2013-05-04 @ 21:43:40
URL: http://hundtastiskt.wordpress.com
Postat av: sussan

Disa är fint också, annars har nog ovannämnd skrivit alla jag tänkte på =)

2013-05-19 @ 22:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0